Let op! Krijg je je geld terug als je reis wordt geannuleerd door Covid?

04/08/2021
Let op! Krijg je je geld terug als je reis wordt geannuleerd door Covid?

De grenzen in Europa zijn open maar de ene grens wat meer dan de andere. De besmettingscijfers gaan op en neer en daarmee ook de kleurcodes van de landen en de regels om te mogen reizen. Boek je bij een (vis)reisorganisatie, ben je je dan bewust van de reisgarantieregeling?

Door Joris Nieuwenhoff van Visreis.nl

Zeker nu zul je met de nodige vragen zitten, mocht je een reis boeken.

  • Wat als onze reis niet door kan gaan doordat er strengere regels of misschien zelfs een nieuwe lockdown komt?
  • Wat gebeurt er als het reisbureau failliet gaat? Zijn we al onze zuurverdiende centen dan kwijt?

Met een reisgarantie regeling kun je veel geruster naar je vistrip toe leven.

Vragen die onrust en onduidelijkheid geven. Gelukkig is er ook een aantal duidelijke garanties voor jou als consument. Althans, als het visreisbureau waarbij je geboekt hebt, voldoet aan de wettelijke eisen. Deze eisen zijn heel simpel:

  • Als de geboekte visreis niet door kan gaan door coronamaatregelen, dan heb je als klant de keus om je geld terug te krijgen of je visreis te verplaatsen.
  • Gaat de reisorganisatie waarbij jij een pakketreis (combinatie van woning, visboot, overtocht / vlucht) hebt geboekt in deze barre tijden failliet? Dan krijg je je geld terug! Wie al op visreis is wanneer dat gebeurt, wordt zonder daarvoor extra te hoeven betalen ook nog eens gerepatrieerd. Dit heeft de overheid goed vastgelegd in de reisgarantie-regeling.

Die twee vragen hieronder. Stel ze aan de organisatie waar je je vistrip bij boekt. Nu belangrijker dan ooit.

Als je een visreis hebt geboekt of wilt gaan boeken, dan raden we je daarom aan om het betreffende reisbureau de volgende twee simpele vragen te stellen:

  1. Krijg ik mijn geld terug als de visreis wordt geannuleerd door Corona-maatregelen?
  2. Biedt jullie organisatie een reisgarantie-regeling aan voor mijn visreis?

Indien op een of twee van deze twee vragen het antwoord NEE is, dan voldoet de reisorganisatie niet aan de VERPLICHTE wettelijke eisen en loop jij als consument het risico om in het slechtste geval zelfs je geld kwijt te zijn!

Met een eenvoudig mailtje weet je dan precies waar je aan toe bent. Zelfs in deze moeilijke tijden zijn er voldoende zekerheden in het leven van de visreiziger. Vraag gerust om meer informatie bij Visreis.nl: info@visreis.nl.