De opstart van een website. Allerlei ingewikkeld HTML-geneuzel, lay-out formats en SEO-geneuzel. Thank god there’s Hofman. Fijn om wizz-kid Mark hiervoor te hebben. Gouden handjes heeft ie.
Door Sjoerd Beljaars
Natuurlijk ook leuke zaken zoals het bedenken van een naam. Niet heel lang geleden werd er een brainstorm sessie gepland. Het zou mijn eerste keer zijn met de KWO-kern. Mijn vuurdoop. Brainstorm is de goede term. Er woei een krachtige Bft 8 door het kantoor in Utrecht. Ik ben er nog verkouden van…
Tijd voor wat steekwoorden; Roofvissen, out of the box, tanden en ook stekels, jagen, kunstaas, maar ook dood aas. Snoek, baars, snoekbaars, maar ook zeebaars, meerval en roofblei. GT, Spanish mackerel, peacock, tarpon, arowana? Nemen we ook mee. Jerken (die malle karperjongens moesten er om lachen), verticalen, spinnen, dropshot… Dynamisch, snel, flitsend. Leerzaam? Hmmm, klinkt zo gay. How-to is beter… Hardbaits, softbaits, een combi daarvan…
Geïnspireerd door der Stiffmeister van American Pie.
Tja, ga daar maar eens een naam voor bedenken, die dit alles in zich heeft. Maar het is Michiel Pilaar gelukt. Hij reed naar huis, of er vandaan, of wat dan ook, maar hij kreeg de brainwave ‘Roofmeister’. Meteen aan het begin van de creatieve bijeenkomst diende Pilaar ‘m in en moest ik me inhouden geen Hitlergroet te maken. Meteen ook de associatie met American Pie. Der Stifmeister, milfs, penetratie van jelly cakes en andere schunnigheden. Gelukkig ook ergens nog de link met roofvissen.
En toplogo waar je met behulp van Photoshop lekker mee kunt stoeien 😉 Op vakantie gemaakt.
Feitelijk wisten we het allemaal en was onbewust unaniem de keuze voor Roofmeister gevallen. De naam ‘Bitezz’ uit mijn koker kreeg voor de vorm nog een oppositieplekje, maar daar was dan ook alles mee gezegd. Ook een poll op de Facebook pagina van Karper Wereld Online, liet er geen twijfel over bestaan.
Roofmeister. Jawel, de naam die roofvissend Nederland op haar grondvesten doet schudden, vriend en vijand gaat verbazen en garant zal staan voor roofvispret in het kwadraat.
Tot slot het logo en hiervoor heeft KWO zijn geheime wapen ingevlogen; Yuri Froger. Ik heb hem nooit gezien of gesporken, laat staan ontmoet, maar het is een geweldenaar. Dat kan simpelweg niet anders. Misschien maar houden zo, it keeps the legend alive! We kunnen zijn logo heel ingewikkeld gaan ontleden, of gewoon accepteren dat het staat als een huis. Wij gaan voor dat laatste!