Yooo Roofmeisters, in de startblokken voor een nieuwe week. Roofmeister Inside, at your service
Geen reclame meer op Roofmeister?
Roofmeister is een commercieel bedrijf. Zo, het hoe woord is er uit. Roofmeister bestaat door adverteerders. Zonder zouden we niet kunnen bestaan. No way! Ik weet niet goed hoe dat in andere landen is, maar in Nederland heeft commercie een wrange bijsmaak. Geld verdienen… Getsie. Er zal nog iets van ons Calvinistische bestel aan ten grondslag liggen.
Overal zie je het terug. Ook op YouTube wordt het erger en erger. Ik kreeg voorheen ongevraagd een of andere veganistische debiel op mijn scherm voorgeschoteld, klik HIER. Nu is dat een boekhoudworm die mij wilt uitleggen hoe ik moet beleggen en ik wil dat niet. Aan de andere kant weet ik als geen ander dat content geld kost om gemaakt te worden. Dat het digitale tijdperk tijden lang ‘verkapt gratis’ artikelen en video’s aanbood is haar beste tijd voorbij. Dat zie je overal terug.
Begin dit jaar deden wij stoer. We zeiden dat we bij al onze video’s YT-reclame zouden uitzetten, klik HIER. Een nobel streven toch?! Maar toen zagen we het aantal views van onze video’s teruglopen. Meneer JoeTjoep was boos op ons geworden. Hij leeft weer van de advertenties op zijn gigantische, globale platform.
Zijn verdict was verwoestend: ‘We zetten Roofmeister drastisch terug in ons algoritme.’ Wij zwichtten en zetten braaf weer de advertentiemogelijkheden aan. Minder views op onze video’s schaadt de Eurotekens in onze ogen, eerlijk is eerlijk. Maar daarbuiten, moet je je voorstellen wat een hels karwei het is om een goede roofvis video te maken. De filmdag zelf is leuk maar aanpoten, maar dan begint het proces van editen. Monnikenwerk, vraag het onze Bo Staartjes maar. Het uiteindelijke doel is om zoveel mogelijk mensen zijn meesterwerk voor te schotelen. Daar zit ook een artistieke beh0efte achter. Echt!
SEO, focus keyphrases, tags, Yoast plug-in, slugs, Flesh Reading Ease, social ondersteuning, meta-beschrijvingen; bij menigeen zullen de nekharen rechtop gaan staan bij deze tools voor optimale vindbaarheid op het www. Voor ons zijn ze belangrijk, of we dat nou willen of niet. Maar goed, we draafden met name door in het maken van titels voor de video’s. Terecht enkele ‘boze’ reacties onder de video. “Alles over het werpen met shads” en dan een video met focus op de materialen die gebruikt worden. Dat wanhopige streven naar een clickbait. Mea culpa, we gaan ons leven beteren. Beloofd!
Nul reclame op Roofmeister is een utopie. Wij roofvissers willen altijd weten op welk kunstaas dat ene monster gevangen is, liefst ook met welke hengel, molen, lijn, terminal tackle, etc. Alleen al daar bewust of onbewust sluikreclame. Willen we eigenlijk geen reclame? Hmmm, het grote voordeel is dat onze adverteerders zich midden in ons ‘werkveld’ bevinden. Roofmeister is daarbij indirect hèt platform waar je de nieuwste producten en innovaties kunt vinden. En beloofd, wij zullen je niet dwingen tot een veganistisch bestaan of je vervelen met gladde beleggingspraatjes.
***DE RM ZATERDAG MIDDAG VIDEO***
Roofmeisters Bo Staartjes en Arend van der Heijden hebben hun pijlen op grote baars gericht. Al snel blijkt dat alleen het tergend traag vissen werkt. En dat op stekken waar ze signalen zien op de fishfinder. De Carolina rig en Ned rig zullen deze dag de grote winnaars worden. Onze toppers krijgen nog waardevolle informatie van een collega op het water en Bo vangt zijn PR.
Ga mee met Sjoerd Beljaars en Bo Staartjes
Roofmeisters Sjoerd Beljaars en Bo Staartjes gaan naar Zweden om een onvergetelijk snoekavontuur te beleven en ze willen dat JIJ mee gaat. Van 9 t/m 16 0ktober 2022 hardcore vissen in een heus Zweeds snoekenparadijs. Onder persoonlijke begeleiding van Sjoerd, Bo en ook de toppers Christian Drost van BKK en Thomas Danckaert van Hart. GRIJP jij deze KANS? Klik HIER.
De MEEST ACTUELE vangsten
Het is nu het moment geworden dat de echte diehards doorgaan. Het weer is bar en boos. Gelukkig toch weer genoeg kranige roofvissers die de elementen hebben getrotseerd. Een selectie van 20, zie onder.
Wil jij je vangstfoto terugzien in Roofmeister Inside, drop hem dan in de comments bij ons vangstenbericht dat we elke maandag om 14:00 uur op onze Facebookpagina plaatsen.
***Foto van de week***
Sam van der Meer: “Samen wisten we deze dikkerd naar boven te halen, wat een gewicht!” Dit is gewoon valsspelen Sam. Natuurlijk is dit de foto van de week! Geen fototechnisch geneuzel dit keer, zelfs wij hier op HQ kregen de kriebels in de buik. Love is in the air. Woehoe!
Wil jij je vangstfoto terugzien in Roofmeister Inside, drop hem dan in de comments bij ons vangstenbericht dat we elke maandag om 14:00 uur op onze Facebookpagina plaatsen.